Followers

Review Ranting Cinta Si Plato

Monday, January 18, 2010



“Tuhan beri beluncas untuk kita dapat rama-rama yang cantik”


Saya mulakan review saya dengan lafaz bismillah..Harap saya dapat membantu bagi sesiapa yang berbelah bagi nak beli or tak RCSP..tapi saya yakin peminat Norhayati Berahim, mesti akan beli..tak perlu tunggu review buku…


Kisah bermula di Dublin…Sofea dan Muaz bertemu buat pertama kali..Disusuli dengan pertemuan selanjutnya selepas itu..Dr Muaz memendam rasa pada Sofea, tetapi pada masa itu Sofea telah mempunyai teman lelaki bernama Alfian..Sehinggalah Sofea dan Muaz pulang ke Melaysia, Muaz masih belum dapat meluahkan rasa hatinya..


Pertemuan seterusnya, di tanah perkuburan..Ketika itu Sofea menjadi balu kepada Alfian dan Muaz kehilangan adik yang tersayang….Sofea menangisi kematian Alfian tanpa mengetahui yang Alfian telah menduakannya dan dia merupakan isteri ke dua..Kenapa Alfian menduakan Sofea yang sangat di cintainya kena lah baca RCSP.


RCSP juga turut menyelitkan kisah individu yang tinggal di Hospis, satu pusat untuk pengidap kanser yang berada di peringkat akhir..dari seorang ahli politik..kaki perempuan dan ibu yang merindui arwah anaknya yang banyak berkorban membantu si ibu membesar adik2nya yang lain..


Adakah Sofea & Muaz akan bersama???Kena la beli buku RCSP..Dan jangan lupa sedia tisu siap2 sebelah anda kalu membaca coz kompem nangis woo baca RCSP.

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino