Followers

Scary Weh!!!

Sunday, March 7, 2010

Buat guy yang baca entry ini..sila ambil peringatan okeh..jangan ingat kalu korang rasa nk berkenalan dgn gal yang korang jumpa kat shopping complex or kedai makan..dengan pangil Awak! Awak! Dan berharap gal tu akan layan korang dan bagi no tel..korang tau tak yang perbuatan macam itu menakutkan..Sekarang nie macam2 orang yang ada..buat nya kena pukau ka..kena tarik masuk kereta ka..kan haru ..


Kenapa saya tulis entry ini, kerana hari ini saya mengalam pengalaman yang menakutkan..balik dari makan kat Shah Alam Mall, saya singgah di kedai runcit nearby rumah saya..Beli Air Teh Kundur..Maklumla panas2..sedap mnm air teh kundur yang sejuk..Masa saya nak berjalan ke kereta, saya dengar ada suara guy duk panggil..Awak!Awak!Seyes, saya memang tak suka kalu guy yg nak usya2 guna cara cam tu..jadi saya terus ignore..masuk kereta, mnm air teh kundur sambil bermain sms..


Pastu gerak balik rumah, park kereta macam biasa..Rumah saya di tingkat satu..so berjalan la ala lenggang kangkung..naik tangga nak masuk rumah..sampai kat tangga..Baru perasan..ada org cam ikut saya..duk panggil Awak!Awak lagi..Dan btl2 org tu kat belakang..takleh lah nak ignore..saya pun toleh belakang..Dan guy tu terus tanya " Nama Awak siapa?"..Saya pun terus cakap, takpelah ..dah terus naik lagi tangga..Buka grill cepat2 dan masuk rumah..Ntah apa motif org tu..tapi menakutkan lah..dia sanggup drive kereta & ikut saya balik rumah ,semata-mata nak tau nama saya..


Harap2 kejadian macam nie tak berulang lagi..Buatnya org tu ada niat tak baik ka..dah bahayakan..Biarlah saya berperasangka lebih..Yang penting jaga keselamatan diri sendiri.

5 comments:

Dr Singa said...

careful Aween...
bahaya tu...rumah pun dia dah tau...

Nor Azlina Yusof said...

Thanks doc..Bukan takat rumah..kereta pun dia tau ..coz dia follow..ingat nk beli pepper spray..in case for emergency

Unknown said...

ween..ko beli yg renjat karen tuh..bg menggelitik.....muahaha...pastu ko karen kan banyak kali..bg ilang ingatan...muahahaha

Nor Azlina Yusof said...

Asrul..mana nk cari ek? Mahal tak?

Unknown said...

erk..tatau lak aku...kene tya abg polis kot...hehe

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino