Followers

Review- Ruang Rindu-Rozita Abd Wahab

Monday, March 1, 2010




Sinopsis:


RASA cinta tidak boleh dipaksa-paksa wujud di dalam hati. Begitulah yang dialami oleh Camelia, seorang gadis tomboi apabila dia ditunangkan oleh emaknya dengan Halil, yang tidak dikenalinya. Demi maruah keluarganya, dia terpaksa meneruskan pertunangan itu.


Suatu hari, Camelia telah dihantar berkursus di Johor Bahru. Tanpa diduga dia bertemu Halil bersama perempuan lain yang mengaku sebagai tunangnya. Pertemuan itu menggembirakan hati Camelia kerana dia telah mempunyai alasan yang kukuh untuk memutuskan pertunangan mereka.


Halil berasa kesal apabila pertunangan mereka diputuskan. Dia nekad untuk membuang perangai playboynya dan memikat hati Camelia semula kerana gadis itu telah terpahat di ruang hatinya. Namun, kemunculan Tuan Amir yang diperkenalkan oleh Camelia sebagai teman lelakinya menghancurkan hati Halil.
Berjayakah Halil membuka pintu hati Camelia untuknya atau dia terpaksa berputih mata melihat Camelia bersanding dengan Tuan Amir?


Komen Saya:


Saya suka dengan watak Halil yang sentiasa sabar melayan karenah Camelia..Demi memenagi hati Camelia dan membuktikan bahawa hanya dia yang layak untuk Camelia..Mula-mula membaca novel ini, menyampah betul dengan Halil..dah bertunang tapi still kuar dengan perempuan lain..siap boleh panggil perempuan lain sayang & jalan berpeluakn dengan perempuan lain..Kalau saya jadi Camelia pun saya tak mahu lelaki yang macam nie..yang mudah girl lain geser2...


Buat sesiapa yang suka happny ending punya cerita..Ruang Rindu nie dapat menggembirakan kalian...Saya puas hati dan suka dengan endingnya..Kerana bagi saya..novel yang saya baca mesti happily ever after...saya tak suka sad ending or ending yang tergantung...Buat semua..selamat memabaca Ruang Rindu karya terbaru Rozita Wahab..

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino