Followers

Pengalaman Kerja Yang Pertama

Thursday, June 11, 2009

Entry ini ditulis ketika saya tengah mencari solution untuk problem yang tiba2 muncul di tempat kerja. Bila saya menulis saya rasa hilang stress dan idea-idea akan muncul. Semalam masa dinner dengan En Busyuk terkuar la dari mulut dia nak kije part time..Dan terus saya kata, kerja part time nie memerlukan seseorang itu bekerja shift..Terus dia kata saya double standard.. Tapi bagi saya..kerja shift agak berisiko sekarang..Tak kira bagi lelaki atau perempuan..Kerana tahap keselamatan di negara kita agak kurang memuaskan..Mungkin kerana bertambah nya kes-kes jenayah dan orang yang psycho n pervert ...Minta dijauhkan kita dari orang-orang seperti ini.

Part time job saya yang pertama adalah menajdi cikgu sekolah menengah. Ajar form 1, 3 and form 5 subjek sejarah dan bahasa melayu. Masa tu umur 18b tahun, ganti cikgu cuti bersalin di kampung saya..Excited gak la..Bergaul dengan orang-orang yang lebih dewasa dan berjumpa ngan 1 guy nama Zyrean Ezani...Hensem mamat nie..Cikgu English grad dari Overseas.Kira saya ada crush gak la dengan dia..Tapi budak2 kan..mana la blh tunjuk sangat....Mengajar di kg agak mencabar kerana bukan semua orang fast learner. Ada yang kelas last, buta huruf. Tahu tulis nama sahaja dan bila jawap soalan akan salin balik soalan2 yang diberi bulat2. Memang agak kasihan..Tapi kalau berselisah kat jalan, kita pun tak sangka yang budak2 itu buta huruf kerana bergaya sakan budak2 tu

Kerja yang kedua, saya berkerja as cashier kat Kompleks PKNS masa cuti semester. Tapi memang penat kerana perlu kerja shift. Masa tu pasaraya SERI KOTA tak pakai bar code..Setiap item, kena hafal code nya..Kira ada lbh 100 code..Mula2 macam payah..tapi lama2 dah biasa..Siap jumpa banyak artis ..yang plg femes Ziana Zain..Kira saya budget Ziana Zain cam tinggi..rupa nya ala2 cam saya ja..Tak tinggi sgt ..Tapi takde la ada drumstick cam saya kan :p
Cuma yang tak dapat lupa kerja situ..ada insiden berlaku..masa nak pergi kerja dari rumah sewa di seksyen 2..Encounter pervert..Cuak2..Mula2 ingat orang nak ragut coz dia guna motosikal..Rupanya..Dia mau meraba...Terus saya Jerit ..S**L!!! Cuak2 ..siap dia paling muka n tunjuk muka ala2 pervert..Memang saya fobia giler dengan golongan cam nie...

Rasa macam akan di sambung sahaja..Kerana kena start buat Kije...Daaaaaa

2 comments:

Ayu Ross said...

Salam.. Hi..
U mention zyrean ezani on ur blog.. :).. He was my primary school friend.. Do you have his email address?

Thanks

Anonymous said...

salam..
boleh x sy nk email address zyrean ezani..he was my teachr,,smtm,Taiping..pls send to my email amir_smtm@yahoo.com
trmkasih byk.:)
slamat menyambut Bulan RamadhAn semua...from amir 5s2/2004

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino