Followers

Selamat Hari Guru- 16 May

Monday, May 18, 2009

Salam..Rasanya tak terlambat lagi nak ucapkan Selamat Hari Guru buat semua guru2 di Malaysia and buat kawan2ku yang menjadi guru: Izah, Dura, Fadia, Farah n etc..Rasanya cam tak ramai ja ..kawan2ku yang kije jadi guru...

Kalau nak kira zaman sekolah rendah..memang saya agak rapat dgn guru..Even samapi sekarang still ada contact lagi 2 org guru dari sekolah rendah..Cikgu Syukur & Teacher Sharifah..Derong nie hubby n wify...Kalau tak kerana jasa mereka berdua..Mungkin saya tidak akan menjadi diri saya yang sekarang..Masa sekolah rendah dulu..mana nak cari cikgu yang buat kelas tambahan yang tidak mengenakan bayaran..Hari Sabtu dan juga hari bekerja bermula jam 8mlm- 10 mlm...Ingat lagi..masa pergi bertandang rumah Cikgu Syukur..Time tu..naik basikal..dgn geng2..Dia siap masak beria ..jamu kitaorang makan.. Dan dari Teacher Sharifah..saya diperkenalkan dengan lagu orang putih..Ye lah time tu..duduk ceruk ..Tempat yang jin pun tak nak bertandang..Lagu Wind Of Change...Selalu we all nyanyi ramai2 time kelas Inggeris..Masa tu..saya punya kesengalan dalam penulisan memang kritikal..perbualan..lagi la out..Bayangkan..darjah enam...grammer terkial2 lagi..Penggunaan.. A, AN, THE tu pun fail...Memang kronik abis...Tapi alhamdulillah..UPSR berjaya dapat A for English..Infact dapat straigh A.. Punya la gempak..time tu dalam sejarah sekolah rendah kat Felda..Saya dan kawan..student pertama dapat straight A.

Sampai la..bila datang KL ..bersekolah di Aminuddin Baki..Masa tu..jakun gak la..datang KL..First time jauh dari rumah...Bila datang KL..Kelas English..di bahagikan ikut kebolehan..So dah tentu2nya..saya dapat kelas yang last sekali...Ms Rita yang ajar..Tu pun ujian pertama ..Fail..Siap dia angin giler..pasal..time saya menulis..setiap ayat tak letak tanda noktah..Memang kena bebel..Ada satu lagi Cikgu Kamaliah..Dia ajar Math Moden form 4 and form 5..Kalau nak ikutkan level saya takde la lemah math..Cuma takat 60-70 ja..So kira average..Tapi ada satu masa , Cikgu Kamaliah nie..suruh saya jumpa dia..Dia siap tegur pasal keputusan exam math..katanya saya nie bazirkan duit rakyat..pasal tak blaja btl2..Masa tu sentap gak la..coz ada kawan2 yang fail math..tak kena sound cam tu..Tapi saya kena pulak..Dek kerana nak buktikan pada Cikgu Kamaliah..Alhamdulillah..SPM..dapat A for Math..Tapi rasanya majoriti budak2 SAB mmg dpt A1 for Math..Mungkin sebab penekanan dan latihan dari cikgu..Jadi Math bukan la subjek yang killer...

Rasa cam panjang ja entri kali ni..hahahhah..Saja membuang waktu dan mencuba kemahiran buat karangan..Tapi cam agak susah nak buat fully Bahasa Melayu..Sebab la nie dah mix up bahasa..dah jadi rojak...Tapi saya still support novel melayu..Kerana kalau kita tak support produk kita..sapa lagi nak supportkan....Sekian....

1 comments:

asrul said...

owhhh..perghhh..klasikk...

sy plak suke cikgu pendidikan jasmani..
hahahhaa

boleh main gelung rotan sambil pusing2kan dkt badan..perghh...klasikkk

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino