Followers

Promo Buku- AKU ADA KAMU

Tuesday, May 26, 2009

Novel AKU ADA KAMU ( AAK) nie saya beli semasa Pesta Buku yang lepas dan saya berjaya mendapat autograph dari penulis buku ini Kak Lily Haslina Nasir. Harga AAK RM 23.00, terbitan NB Kara. Credit to Kak Rosse Harisa @ Nora Ismail untuk cover AAK yang sungguh lawa+ menarik+mengujakan bagi sesiapa yang melihatnya.


Kata orang, cinta suci itu hanya datang sekali sahaja. Tetapi cinta bagi Sofi Aidura persis menukar baju di dalam almari. Tidak suka yang ini, ambil yang itu, tidak suka yang itu, tukar yang lain. Namun di sudut hati, Hisham seorang sahaja pujaan hati.
Tika inai masih lagi merah di jari, pasangan ini mula diduga... Gara-gara Sheila yang mencinta Hisham dan tergila-gila.
Kerana cintakan Hisham, Sheila sanggup melakukan apa jua. Tapi yang pasti baik Hisham dan Sofi Aidura tidak akan menyerah begitu sahaja.
Cinta itu milik mereka dan mereka akan terus mempertahankannya.



Saya berjaya menghabiskan novel ini dalam masa kurang dari 3 jam..Dan telah mengulang sebanyak dua kali..Sofi Aidura ( Dura) seorang gadis lincah di gandingkan dengan Hisham yang bekerja sebagai wedding planner...Sofi Aidura merupakan pelajar yang hawt di universitinya.. Say sukan kan ayat2 yang digunakan oleh Kak Lily..Kira sweet dan melekat di hati..Sizzling Sofi. Adorable Adura. Dura nie bagi saya mempunyai long list skandal buat geli2... Maksud saya bukan la dia seyes dengan skandal2 dia tu..cuma untuk mengisi masa lapang bila Hisham tak dapat menemaninya...

Bagi sesiapa yang ada pengalaman duduk menyewa di luar ketika bergelar student U mesti akan senyum + bengang sorang2 bila baca part Dura yang kena sound dan perli2 dengan AJK pangsapuri tempat Dura dan kawan2nya menyewa hanya kerana bersilih ganti lelaki yang menghantarnya pulang..Padahal Bukan sampai depan rumah pun..Cuma kat bawah pangsapuri....Agaknya penghuni pangsapuri tu.. siap pasang mata2 nak usha gerak geri Dura..Sampai siap ketuk pintu rumah dan bagi ceramah kat housemate Dura..Bagi saya menegur tu tak salah tapi biarlah kena caranya..Bukan main perli or secara melulu..Lainla kalau Dura tu duk bercumbu dengan lelaki2 yang hantar di balik rumah....
Dura dan Hisham akhirnya berkahwin..Tapi itu bukanlah pengakhiran AAK..Baru 1/4 of the story ja....

Bila berkahwin bermula la..Dugaan yg berat dihadapi Dura dan Hisham..Dura telah disihir oleh Sheila , officemate Hisham yang duk gilakan Hisham...Tapi kalau ada sesiapa yang membaca AAK, seriau bila membaca bagaimana Dura disihir oleh Sheila..Dura didatangakn dgn period yang tidak berhenti-henti ..Sebagai pasangan yang berkahwin..kalau bendera merah je selalu..tentu la..Sian kat Hubby kan..Jangan tanya saya lebih2..saya belum kahwin lagi..hihihihi ( terasa cam ayat promote)....Apa yang terjadi pasa Sofi Aidura dan Hisham.Kena la beli AAK..Mana blh cerita sampai habis..hahhahaha..Bagi suspen pada korang semua....

Bagi sesiapa yang belum mendapatkan AAk..Saya syorkan kalian membeli...Saya suka prinsip Sofi Aidura..Cinta bagai menukar baju..kalau tak suka blh tukar yang lain..Bagi saya pulak..cinta macam naik komuter..rasa stesen yang kita turun tu jauh dari destinasi or salah stesen kita boleh berhenti di stesen yang lain...Kenapa saya pilih komuter dari Start LRT or PUTRA, Komuter ada banyak stesen...So kita akan ada banyak choice untuk memilih...Selamat membaca dari saya dan tahniah pada Kak Lily Haslina Nasir di atas karya anda yg penuh dengan emosi dan buat saya ketawa..senyum dan menangis sorang bila baca..Tambah lagi dengan lirik lagu Afghan..Padamu Ku bersujud. ..yang diselitkan..sungguh puitis....

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino