Followers

Kisah Mangsa Dera

Thursday, July 30, 2009

Petikan Dari Kosmo Bertarikh 30.07/2009


KUALA LUMPUR - Sudah sembilan tahun Subaidah Abu Bakar, 30, menanggung derita kerana menjadi hamba dera suaminya yang merupakan seorang penagih dadah.

Dalam tempoh itu, Subaidah dikatakan telah lima kali membuat laporan polis namun setiap kali laporan dibuat wanita itu pasti akan menarik balik semula laporan tersebut lantaran sayang terhadap suaminya yang berusia 34 tahun.

Dikatakan setiap kali didera, Subaidah sudah pasti teruk dipukul bukan saja dengan tukul besi, dicucuh dengan api rokok dan kepala dihantuk ke dinding. Apa-apa saja yang tercapai oleh tangan suaminya pasti objek itu hinggap ke atas tubuhnya sebagai 'hadiah'.

Derita berpanjangan wanita itu berakhir semalam apabila dia ditemui mati di tingkat tiga sebuah hotel di Jalan Kepong Usaha 2 di sini dipercayai angkara suaminya.

Mangsa dipercayai dibunuh antara pukul 12 malam dan 4 pagi. Sebelum tragedi itu, pasangan dari Slim River, Perak itu yang tinggal di hotel sejak Jumaat lalu dipercayai bergaduh ekoran si suami menuduh mangsa menjalinkan hubungan sulit dengan lelaki lain.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, dalam pergaduhan itu, suami mangsa yang bagai orang hilang akal dipercayai telah menghentak dan melibas kepala dan seluruh badan mangsa dengan cerek, termos dan wayar.



Komen Saya: Minta dijauhkan la bertemu jodoh dengan lelaki yang macam ini..Alhamudulillah saya dipelihara daripada mengenali lelaki yang spesis kaki pukul dan kaki dera. Pernah saya menjadi saksi seorang teman di sepak oleh teman lelaki nya..Menangis-nangis teman saya itu..Saya katakan pada nya " Ko nak tunggu sampai ko mati baru nak tinggalkan lelaki itu?" ...Bahasa yang saya gunakan selalu agak kasar.." Tapi dia baik kak," balas teman saya...Dalam hati saya kalau lelaki itu baik, dia tidak akan mencederakan teman wanitanya..Dia akan melindungi teman saya..


Bila perempuan sayangkan lelaki..dia akan butakan mata, hati dan akal.Di pukul pun tak mengapa, diherdik pun tak mengapa, dimalukan pun tak mengapa..Kerana hati sudah sayang..Pendek kata..apa pun tak mengapa..Doa saya buat teman saya ini..Semoga dia dipertemukan dengan lelaki yang baik yang dapat melindunginya...

2 comments:

Unknown said...

aku tak pukul..aku makan terus...hahaha

Anonymous said...

SaSsY : makan???haw haw haw

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino