Followers

WHAT SO EVER

Friday, October 16, 2009

WHAT SO EVER…perkataan nie banyak saya dengar lately & infact dalam kelas malam tadi pun ada classmate yang banyak guna this word..Owh kelas semalam sungguh lama..Dari pukul 8 mlm sampai kul 11.45…Mo lebam montot duduk lama-lama. Dah la duk ngidam nak pi layan Rootbeer Float A& W tapi bila dah habis lambat..lupakan je la..A&W tutup kul 11 kat sini..


Sambung balik pasal WHAT SO EVER ( saya tak pasti jarak atau rapat..English saya average ja..nak check kamus..malas)..Dulu masa mula2 kije saya suka guna words nie bila nak explain hal2 kije kat my boss or my superior..Masa tu saya report to Head of Marketing ( ala pangkat sales manager ja)…Sampai la satu hari lepas saya explain pasal kije kat dia, and dia cakap..


“ Lyn , you boleh tolong tak?,” Tanya En A.
“Tolong apa?,” balas saya dengan semangat berkobar nak menolong..ye la oramg minta tolong..kita pun niat nak tolong la.
“ You boleh tak jangan guna perkataan WHAT SO EVER lagi, sakit telinga I dengar, “ tambah En A.


Dushhh..kena sebijik kat muka saya…Ye la saya tau..kat situ saya ja yang English poor..Tak macam En A yang grad overseas. Saya tak kisah ditegur cuma tegurla betul2 bukan dengan cara peril..


“ You tau tak, yang bila you guna perkataan tu, salah dan buat you look stupid,”
Wahh..masa tu muka saya merah tak ingat..Memang pun lemah..SPM English dapat C4 and masa form 1-2 kat SAB saya duduk kelas last sekali subjeck English. Dan selalu fail subject English..masa tu memang zaman gelap la


Sejak dari tu saya memang banned abis perkataan WHAT SO EVER dalam perbualan saya..Kira tu pengajaran yang besar la bagi saya..But then bila tengok dari positive side..Apa yang saya gather kat 1st company buat saya jadi strong and know how to protect myself dari jadi KAMBING HITAM bila kerja yang dilakukan ada error in judgement or undercost.Ohh lupa lak nak bagi tau kesudahan En A kat kampeni lama saya..EN A resign dari situ & Pas resign baru MD my ex company tau dia breach trust..So..moralnya…bukan semua orang yang sweet2 talk nie kita boleh pakai , ada yang ok but then kita kena berhati-hati supaya tidak dijadikan KAMBING HITAM..
Tiba2 rasa cam tak relate ja story ngn ending..hahahhahahah..Selamat Membaca

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino