Followers

Apa Bestnya Tulis Blog!!!!!

Thursday, November 11, 2010

Gambar takde kena mengena dengan tajuk..Bihun sup kat Giant Sec 13..Ala utara lagi..bihun kaler kuning..kalau tambah sambal kicap..lag sedap woo..


Minggu nie kecoh kat news paper..pasal seorang blogger dan tokey gelang..Sila gugel la sendiri..senang nak jumpa ja blog nie..Bila baca blog dia macam2 komen pun ada..banyak yang menyokong la..Tapi saudara kita nie ada point gak..dia bukan attack individu terntentu..dia anti MLM ja..


Tulis blog sepatutnya nak release tendion..bukan nak gaduh2 ..Maybe bagi sesetengah blogger..dia nak express apa yang dia rasa..marah..sedih..sakit hati..geram ..Cuma bahasa yang digunakan kenalah sesuai..bagi saya apa yang kita tulis reflect balik dengan perangai kita sehari2..Tak larat la..nak berlakon inesen ja kan all the time...or Nak gunakan bahasa kesat ja kan..


Dulu saya seorang yang rajin menulis..Tapi bila dah start masuk uni time..saya jadi malas..Saya pernah gak berangan angan nak tulis novel..tapi setakat few pages ja dah stuck..Jadi saya transfer ke dunia blogging pulak..Mungkin ada bolgger yang tak sedar..ada entry yang ditulis boleh bagi inspirasi pada orang yang membaca..So..kalau tulis benda2 yang baik..sedikit sebanyak boleh menolong orang yang membaca..Macam orang tulis novel sepertiNorhayati Berahim ( Kak Yati)..tulisan2 belia banyak bagi saya inspirasi bila saya down..Sebab cerita2 Kak Yati menunjukann yang org perempuan tak mudah give up..dan boleh melalui apa saja dugaan..


Yang terbaru pulak.. Novelis Annuar Kamaruddin..Dan2 saya perasan nak jadi Qistina..Nak cari Qaiser..Ye la..sejak jadi single balik..memang down sangat2 ( perlu ka nak bagi tau kat blog?..hahhahaa)..Saya suka tulis blog pasal makanan sebab nak tolong orang2 yang membaca ..cari port makan yang best..Takda la..bayar mahal..tapi rasa tak berbaloi dengan duit yang di bayar..Ataupun..tempat makan yang sedap dan murah..Bagi saya reward untuk saya bekerja penat2..adalah dapat menikmai makanan yang sedap..mungkin bagi orang lain..lain lah pulak rewardnya..


Kesimpulannya..Kalau kita nak tulis blog..Kita kena ada rasa tanggungjawab apa yang kita tulis..Maybe niat kita just tulis untuk diri sendiri..Tapi kalau kita tak privatekan blog kita..sesiapa pun boleh baca..Kalau ada yang tak setuju dengan pendapat saya nie..Nie sekadar luahan saya sahaja sebab setiap org ada pendapat masing ..Selamat membaca entry yang agak panjang cikit dari biasa nie..Daaaaaa

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino