Followers

Melayu Makan Melayu...

Wednesday, April 29, 2009

Salam...Just nak share ngn u guys...apa yang berlaku pada housemate aku harini...Yang membuktikan..Bangsa kita sendiri blh tipu kita..Cerita bermula dengan..permohonan loan tuk beli rumah....Housemate aku nie dgn bakal husband dia buat deal beli rumah..Pastu tu bank call tuk interview session..Yg interview kawan aku nie..Pangakat Branch Manager..Melayu tau... This manager nie cakap la..Kawan aku kena bayar RM 2,000 tuk lawyer fees for bank agreement.

Nak dijadikan cerita..Ada member kawan aku nie..yg beli unit yg sama ngn developer yg sama..cuma beza dealer ja..N then bila this gal blk drg sign offer letter ngn bank officer ( different person) dia cakap..dia x perlu bayar RM 2,000 tuk lawyer fees for bank.

Housemate aku pun dh rasa lain macam..Dia call developer..n developer x tau hal nie..So siang tadi bila nk sign offer letter ngn this Bank Manager..Dia tekan la this guy napa dia kena bayar RM 2,000 sedangkan dia ngn kawan dia dapat pinjaman dr bank yg sama..So..bila dh ditekan2..Manager nie pusing lak cerita..which is nk caber bontot dia..Padahal dia dah kawtim ngn lawyer luar nak buat duit dr housemate aku nie...Last2 dia cakap ngn housemate aku..tak perlu bayar RM 2,000.00 tu..Hosemate aku cakap..bertimbun fail permohonon dr org lain tuk unit rmh kawasan dia beli tau..Bayangakn satu orang dia buat duir RM 2,000.00 kalau 10 org dh senang2 dpt RM 20,000...Teruk punya manusia..Mesti Manager tuk pikir dia takkan kantoi..Tapi Kuasa Allah nak tolong housemate aku nie..kantoi gak la

So..buat you guys luar sana..kalau nk buat urusan beli rumah ..For the 1st time buyer..Berhati..hati la.. Jgn jadi mangsa melayu makan melayu...

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino