Followers

Lelaki Oh Lelaki

Wednesday, November 18, 2009

Perbualan telefon antara pak menakan dan anak menakan:
X: Salam nak tanya cikit, lipstick Maybeline bapa harga?
Me: Tak sampai RM 30 ( Dalam hati, apa kes org tua nie tanya, sah tak penah belikan present tuk wife la tu..Pity my aunty..Dapat laki yg cam ni)
X: Pastu kalu set makeup?
Me: Kalau set kena tgk yg branded baru ada set… Cam MAC ( nie je yg paling mahal saya penah beli) ..Dalam 3 ratus boleh dapat..Tapi buka la banyak pun..Takat compact powder, foundation n make up remover ja…Lipstick beli asing…
Saya tak tanya la dekat sapa dia nak bagi…Tapi 4 sure bukan tuk wife dia..My uncle nie ada merenyam lbh sikit..Dulu dia ada gf ..Comei , my adik bg tau bila dia tunjuk pic
X: Apis ( my adik) ada cite apa tak pasal bdk pempuan yang Pak Lang Kawan dulu?
Me: Tak plak..Cuma dia kata budak tu lawa
X; Sebenarnya Pak Lang dah putus ngan dak tu..Minggu lepas pas 3 tahun kawan
Me: Ya ka? Budak tu umur bapa, keja mana
X; Umur 22..Kije secretary kat gov opis..Actually , Pak Lang almost nikah ngn dia..Dah kenal family, dah pi dating makan nasi….
Me: Uikk..napa cam tu. Mak Lang tau ka? Budak pempuan tu tau ka Pak Lang Dah Kawin?
X; Makl Lang x tau..Budak pempuan tu pun tak tau..Pak Lang guna nama lain n bg tau Pak Lang x kawin lagi
Me: Cam mana blh kantoi? ( Dalam hati duk kaw2 kutuk dah nie..Boleh ko pi tipu gal tu satu family ngn mak n pak dia…Sampai 3 tahun…Siap bg nama lain..Ko budget pas pempuan tu tau..dia nak kat ko la ek..pasal dah lama kawan..Blh jadi no 2)
X: Gal tu pi check no plate keta Pak Lang kat JPJ.Pastu minggu lepas kantoi kat rumah kawan dia yang we all pi kenduri kawin sama2..Ada kawan Pak Lang kt situ…
Pakcik saya nie pun sengal..Siap pi tipu nama..Check kt JPJ kuar nama betul dia
Me: Ishh gamak Pak Lang buat kat anak org cam tu..Sampai 3 tahun…Dah bila family gal tu sibuk2 nak tunangkan korang berdua..baru kantoi cam tu
X:Tu la..Tuhan nak tunjek ( wah..ayat tak blh blah..Masa duk layan n tipu..tak ingat tuhan ka)
Me: So cam mana skrg?
X: Dia mintak putus la..Dia pesan jaga family baik2
Saya pun pastu tukar topic lain. Tapi ada few benda yang saya duk piker..pasal gal yg jadi mangsa tu
1. Pakcik saya nie umur 39 thn, gemuk pendek n boroi..Takat kereta je pakai kereta import..tu yang saham tinggi kot..Tapi Hyundai ja…Lagi pun dia nie kije cikgu..bukan byk duit pun..unless dia kencing gal nie bg tau dia kije canggih2 la
2. Masa mula2 kenal gal nie umur 19 thn….Mgkn muda lagi..tak reti piker..Kalu kawan ngn guy yg 30 plus tak kawin lagi, ada 2 sebab ja..pertama guy tu cerewet or kedua dia tu gay..Takkan la common sense pun fail
3. Pakcik saya nie kedekut..Bayangkan adik saya yg umur 8 thn ..Dia bagi duit raya RM 2 ja..Padahal hanya bg kt sorang ja adik saya..Takkan ngn gal nie dia murah hati
Tapi lumrah kan..guy kalu dapapt peluang kawin lagi satu , sapa tak nak even sampaimenipu cam pak cik saya tu..Padahal dia ada 2 org anak pempuan ..takkan dia x piker..masa ke depan org buat cam tu kat anak dia cam mana..Ye la sian gal jadi mangsa tu..Ngan mak pak dia kena tipu..kalau saya dah berbakul sumpah saya bg…siap penampar lagi coz tipu family..Harapnya saya takkan melalui nasib gal nie..Kesian n simpati je la yang blh saya kata…..

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino