Followers

Hostel Life- Tahun Pertama

Friday, November 13, 2009


Gambar nie saya google ja..


Masa saya mula2 datang KL masa tu umur 13 tahun…Jauh tercampak kat AU2 Keramat..Mula2 jauh dari rumah kije saya asyik nangis ja bila tidur malam..Offkos la nangis bawah bantal ..takkkan nak buat drama pasal homesick kot..Tapi seminggu pertama la..Pastu dah ok…Tahun pertama duduk dorm nama AB1..Ada la..dalam 20 0rang..tak silap la..Antara nama2 yang saya ingat adalah ANI, IJAH, DZAINUR, MURNI, FADILAH,YAN, MUZA, HAIDA, NIDA, AIN, ROSLINA, KAK LONG dan etc…Sungguh lemah daya ingatan saya..Ramai lagi saya tak ingat..


Saya nie mulut memang laser dari dulu sampai sekarang..So mmg banyak gaduh la ngn dak2 dorm dan jugak Senior2…Bukan apa..kat rumah dah biasa ada kuasa VETO..duduk asrama banyak la kena follow segala rules..Bab2 kemas2 bmmg saya fail dari dulu..even iron baju…Coz dari rumah my abah yang iron baju saya, basuh kasut saya..baikk kan my abah…Semua buatkan tuk anak dia nie…


Mula2…pengalaman kena kutu..Adala tukang bawa kutu..Sampaikan semua orang kena kutu…Yang plg kesian Dzainur..Coz rambut dia panjang lbh dari montot..Maka dia plg terasa la kena kutu..Yang plg tak tahan…blh lak dak2 nie pi sikat kutu and tenyeh atas lantai…yuckkk…geli ok….


Tapi yang plg kelakar bila nak mkn menu spesel hari Ahad..Menu hari Ahad adalah nasi tomato..Maka beratur panjang kalu lambat..Lunch dari kul 12 sampai 2..Tapi dak2 junior kena makan satart kul 12 -1..Senior ja blh mkn lmbt..Tapi sengal kan..nak makan..pun ada beza senior and junior…Pastu berebut cawan..coz cawan tak cukup n meja makan..Meja nak makan pun kena dekat tepi..Konon2nya tak nak dak2 junior main mata ngn dak laki..Hishhh..dulu2 umur 13 terkinja kinja lagi..tak da nya nk sibuk berboipren pun..


Sambung pasal makan..Kerana tak mo beratur panjang..maka saya la yang selalu beratur awal tuk dak2 dorm…Pukul 11 dah tunggu tepi tangki air beratur nak makan tuk kul 12..giler tragic..Bila pikir2 balik..duduk asrama banyak gak benda yang tak logic..nak mkn kena ikut dorm..duduk ikut dorm..xleh campunr ngn dorm lain..Ntah sapa punya rules tak tau la..


Masa tu seyes weh..nasi tomato plg best menu kat asrama..cuba kalu sekarang..mo takat tengok je la..coz jemu..Oklah nanti ada masa saya sambung lagi..Daaaaa

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino