Followers

Harga Sebuah Kepuasan

Friday, August 14, 2009

Minggu lepas semasa saya outstation saya sempat singgah tidur di rumah
Tok ( panggilan tuk nenek)..Gerak dari Shah Alam pukul 6 pagi...Pukul 12 saya sudah siap semua urusan saya dan sampai di rumah tok..Guling2 kejap...makan ..pas zuhur dah gerak pergi rumah Mak long dan rumah Chik saya...Kalu ikut badan memang tak larat..tapi sian kat tok..Dia nak pi berjalan rumah anak dia ..Takda siapa nak bawa dan dia takut nak membonceng motosikal


Tok saya nie umur dia dah dekat 90 tahun..Dan bercicit yang sekolah menengah dah..Next day..bawa Tok dan maksu pergi market dan beli barang dapur..Tok siap cakap lagi..nak pi kedai payah..Mujur hang ada..boleh tok beli barang2 nie .. ( merujuk pada..tepung..gula..dan tak lupa penyapu..ada lagi la few2 things dia beli)..


Ahad saya gerak dari Kedah..Pagi tu..saya bangun lewat tapi..masa jaga tu dengar tuk sembang ngn anak sedara dia..Dia cakap..Mujur ada Lina..Dapat la aku pergi rumah anak2 aku..kalu tak payah nak pi berjalan..Terhatu saya dengar..Tok duduk dengan paksu dan maksu ..tapi paksu tiada kereta..payah la nak pergi mana2..


Tok saya nie walaupun tak semewah mana..Dia ada tolong saya..Masa mula2 dapat buat diploma kat UITM..parents saya tak cukup duit..Tok la yang pinjam kan 5 ratus untuk saya pergi belajar...Kalau tok tak bagi pinjam duit..Takde la saya dapat merasa apa yang saya ada sekarang...So..buat sapa2 yang baca entry saya ini..hargai orang sekeliling kita..Kita tak tau sampai bila kita ada masa untuk bersama dengan orang yang kita sayang

2 comments:

Unknown said...

Tok=Atuk=Nenek or watever...

Mereke adalah org yg paling memanjakan kita...

Mak ayah pon takkan manjakan kita cam atuk+nenek...

BEsT

Wawa Nazir said...

I pun dah create new blog. This is my comeback since 2005 when I left this blog ;)

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino