Followers

Etika Menulis Surat& Email

Monday, August 17, 2009

Dear Pn N Azlina,
TQ for your input.
En M Riduan & Ahmad Zulfadli,
Pls proceed as per request by N Azlina.
Best Regards
RARI



Nie contoh email yang saya dapat semasa bekerja..Saya nie tak tahu la mengapa ..particular cikit bab2 gelaran cik/puan..ms/mrs..Ke sebab orang yang meghantar ini tau umur saya 28 ..maka saya di anggap telah berkahwin..ataupun muka saya ala2 muka orang dah kawin...Saya tak tau la..orang kat luar sana rasa macam mana..bagi saya..kawin ot tak kawin..tuk personal life..Paling tak boleh tahan..bila menjawab telefon..setelah habis isu kije terus kuar soalan dari pemanngil yang biasanya lelaki..Nie Cik or Puan??..Nak ja saya balas..napa? kalau cik..awak nak ajak saya kuar dating ka? Ke kalu puan nak gurau2 yang tak sepatutnya lak..Saya pun tak pasti kenapa..adakah sebab saya diam ja..dan tak menidakkan atau mengiyakan ..maka saya ini blh dia ambil kesempatan pulak..


Rasa cam melalut lak..Dari email..ke perbualan telefon..Buat sesiapa yang baca entry nie..cara yang paling selamat ..nak address gal..panggil ja semua gal ms or cik..takde la gal tu rasa tak best cam saya...Sebab memang la sentsitif bagi gal yang tak kawin lagi di panggil puan...Lain la kalu saya nie kije beruniform..mmg la kena adress puan..dekat tempat kije...Oklah mo sambung kije ...Daaa...

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino