Followers

Balik Kampung...

Friday, February 11, 2011

Pokok Cermai aka Anggur Malaysia yang sangat lebat berbuah
Clse Up..Pokok Cermai nie spesis kacuk..Buahnya manis..tak macam yang selalu saya makan..buahnya masam

Pokok Kekabu..Sekarang harga bantal kekabu mahal..Mak saya kata nak dapatkan satu biji bantal kena ada 1 guni kekabu..Jenuhla nak kumpul 1 guni kekabu
Sawah padi yang baru habis di tuai..Sila fokus pada yang terbang2 tu..Masa nie ada taufan..ala, yang pusar2 tu..saya pun snap la pic ni
Ikan puyu yang siap disiang..Buat ikam pekasam..sangat sedap ok..tapi baunya..adess..tak tahan saya ( bau ikan yang di siang)
Deretan kerpokok ikan dan udang yang bermacam kaler..ada jugak kerpokok kentang..Ni Di tanjung Dawai
Ikan bilis berbagai gred..sapa nak buat kenduri ..datang borong ikan bilis & ikan talang masin kat sini

2 comments:

benz said...

bestnye win... aku teringin nak mkn ikan pekasam la. aritu igt nk beli dgn opismet, tp x sempat plak. dia dh pindah tmt keje. org kedah jgk tu... cm menarik je. nak cuba la

Lady Arween said...

Benz..la kat supermarket dah ada..tapi kalu nak lagi best..try pekasam orang perak..pasal ikan yang diaorang guna spesel cikit..isinya tak hancur

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino