Followers

Makan2 sempena Hari Raya Aidiladha

Friday, November 2, 2012

 Ikan Lengat goreng..sedap makan dengan nasi panas..ikan ni rasa masam2 n masin2..taruk bawang dan goreng garing..terbaik la

 Nie abah saya punya speciality..Dia masak mee rebus yang kuahnya pekat..banyak udang dan sotong..menu wajib ni
 Sambal sotong kering..makan dengan nasi kuning untuk bekpes..meleleh sebab pedas n sedap..kalau tak buat sambal sotong kering mak saya buat sambal ikan bilis
 Ikan keli goreng..sepinggan and besar2..Ikan ni jiran saya bagi..dia ada bela ikan keli dalam kolam. Bawah ni pulak ikan keli goreng pedas..nie semua untuk adik2 saya..saya tak reti makan ikan keli
 Ayam masak pedas mak yang tak berapa laku..bila balik kg..menu ayam kurang laju..semua nak menu2 yg lain dari ayam
 Memory card BB saya ada problem..kena reformt..saya buat sate ayam n sate daging untuk raya..pastu mak buat nasi impit kuah kacang n rendang daging..adik saya pulak masak ikan talapia bakar ala portugese style..sedap..ada taruk bunga kantan n daun kesum...saya snap pic..tapi dah hilang..huhuhu
Ni nasi goreng makan dengan ikan lengat goreng

Balik raya baru ni memkamg mewah makan..so ni antara masak2 sempena raya di rumah saya..sup ekor pun ada..tapi gambar dah hilang jugak..so layan kan je la yang ini ya..

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino