Followers

Saya Dan Ragut!!!

Monday, October 8, 2012

Selalu bila baca kat surat khabar atau menonton di televisyen bila ada kejadian ragut, dalam hati duk pikir..kesiannya.. mana orang sekeliling??tiada yang menolong ka??? bila perkara ini berlaku sendiri pada saya, baru la boleh rasa apa yg mangsa ragut lain rasa.

Semalam bila balik dari Bandar Puteri Klang, saya singgah isi minyak di Petronas Kesas Highway before exit ke Seafield untuk masuk Plus Highway..Masa tu orang tengah ramai...saya berjalan dari pam minyak nak masuk ke kaunter untuk bayar duit minyak..Saya keluarkan purse sambil bawa BB..Saya pegang dengan dua belah tangan..macam genggam gitu..

Tiba2 out of nowhere..datang satu moto secara slow tarik purse dan BB saya..saya pun tarik balik..Dan Alhamdulillah dapat balik..Peragutnya india..siap bawa moto ke depan n duk usya saya balik ..dalam seminit macam tu..tiada orang pun yang pergi kejar dia...orang keliling macam blur2...Siap muka terperanjat bila saya cakap saya kena ragut...

Saya sempat bercakap dengan manager on duty kat situ..dia cakap memang ada nampak moto tu berlegar legar..ingat nak curi barang..rupanya nak meragut..Moral of the story...kena beringat dan jaga diri sendiri..orang lain belum tentu akan tolong kita..dalam kes saya bukan tak nak tolong..tapi orang tak sedar pun saya kena ragut...Apa2 pun syukur , saya dan harat benda saya selamat...


3 comments:

pizli.mw said...

Hati2 je lah lepas ni. Kerja kau dah lah banyak travel. Ramai sangatnya pun orang jahat sekarang ni.

DeLancrettLurpak said...

Isk, kita ni kena belajar cemburu.. cemburu yg ada org nak kenakan kita sentiasa..

take care ye..

Nor Azlina Yusof said...

Thanks pizli n cik lurpak..kena lebih berhati hati lagi

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino