Followers

Rasa Macam Tak Puas Hati !!!!

Thursday, June 2, 2011

Rasa tak puas hati dengan Uni tempat saya belajar..Saya dah siap Viva, Correction Paper lepastu kena run TURNITIN (satu system untuk check plagarism). Sistem nie based kat USA, dia akan run dissertation kita compare to semua jornal yang ada macam Scient Dirent , Engineering journal dan segala mak atok lagi la..Saya diberitahu kena dapat percent less than 50% dan ke bawah dah kira lulus. Saya dapat 34%, saya pun print hard copy, 5 salinan dan hantar ke fakulti. Staff di fakulti dah terima. The next daya, SV telefon bagi tau, result kena bawah 30%. What??? satu kerja lagi nak ubat segala ayat yang saya citate, dan run TURNITIN satu kali lagi. Bila 2d time run, after 24 hours baru result keluar..Dan saya kena print hard copy sekali lagi..Memang sangat2 menyusahkan..Fakulti lain tak da la pulak perlu buat semua nie untuk completekan master..Viva, Buat pembetulan dan hantar. Pastu tunggu result..dan saya kena melalui semua ini..Sungguh annoying dan tak praktikal..Lepas ni kalau ada kawan2 yang nak sambung master, saya akan bagi tau, pikir banyak kali kalau nak sambung kat fakulti ni..Banyak sangat peraturan yang tak standardize dengan fakulti lain....

2 comments:

DeLancrettLurpak said...

kalau dkt sini, before viva, draft thesis tu dah kena lalu software tu.. kalau less than 9%, baru buleh viva, kejam tak?

Nor Azlina Yusof said...

Hahahhaha. Bagus la cam tu. Prepare awal. Ni kat sini ada SV yang tak da register, maka anak2 bawahnya kena tumpang lecturer lain. Phd ka yang kena less 9 percent? Ke std uk?kijam tu. Jawapnya each yang awak quote kena tukar ayat before taip. Ke ada software yang blh arrange ayat?hahahhaha

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino