Followers

Hijrah Lagi...

Monday, December 5, 2011

Saya dalam process bertukar kerjaya lagi..Insyallah latest by February saya kan menjadi full time agent insurans untuk Prudential. Kira ni antara big step and turning point yang baru dalam hidup saya..Dari engineering line ke insurans punya line..Saya sayangkan tempat kerja sekarang..kawan2 dan environment kerja saya..Cuma...saya nak cuba cabaran baru..bekerja untuk diri sendiri..


Sebentar tadi saya dapat panggilan dari seorang customer yang bertanyakan betulkan saya akan resign dari company sekarang..Dia melahirkan kebimbangan sekiranya saya no longer dengan company sekarang..apa akan jadi dengan satu job yang kitaorang tengah deal..Job yang cost more than 1 million...Dia takut tiada support after saya no longer ..Bila mendengar dia cakap macam tu..rasa terharu...rasa customer sangat hargai service and support yang saya bagi..Terasa yang client nak beli sytem dari company saya..selain dari technology..dia suka dengan sales & service support yang saya berikan...Saya tidak dapat memberikan jawapan pada customer saya..pasal surat resignation pun belum lagi saya hantar...Tapi saya dah decide nak jadi full time agent insurans....


Bila saya bercerita pasal ni..dengan seorang opismate saya..dia cakap..you patut berbangga..customer nak beli system tu...pasal dia trust you and suka deal dengan you...Haish...lagi la buat saya rasa bersalah...Walaumacam mana pun hidup harus diteruskan..hutang bank tiap2 bulan mesti kena bayar gak..So saya akan stick dengan decision yang saya dah buat .......Se,moga dipermudahkan urusan saya selepas ini..Amin...

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino