Followers

Kisah Duit Raya

Monday, September 28, 2009

Semalam lepas asar saya ke Jusco Bukit Raja..Niat di hati nak dinner kat sana..Plannya nk makan kt Johnys..Mula2 saya duk usha buku kat MPh..pastu pilih satu novel dan pergi kaunter nak bayar..Tengah duk kumbah hand bag..baru perasaan saya tertinggal purse kat rumah..Masa tu duk ingat ..abisla..tak dapat kuar coz xde duit nk bayar parking..terus saya kata kat cashier MPH," Sorry la dik, akak tak jadi beli..purse tertinggal kat rumah." Masa tu muka dah ala2 tebal gak..Tiba2 tangan saya teraba sampul surat ..terus saya kuarkan..Pastu terjumpa duit RM 1 yang saya tukar kat bank ada dalam satu bundle..Wah..maknanya ada RM 100 la walaupun duit biru2 ja..Saya pun kata kat cashier tu, "Dik, akak bagi duit seringgit je la..boleh kan?" lantas selesai la masalah saya hari tu..Moral of the story..kalau kuar rumah..check btl2 bawa purse or tak..n kalau ada duit raya balance, simpan ja dlm beg..mana tau ada emergency kat rumah.


Saya ada masalah internet connection kat rumah..Plan nk tukar ke CELCOM broadband..Ada sapa2 yg pakai CELCOM brodband..blh share ngn saya..tahap kelajuaannya..

0 comments:

Lady Arween @ Food Lover@ Book Lover Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino